我還很清楚地記得如何第一次接觸到Jim Brickman這位素有「鋼琴詩人」之稱的音樂,那天閒來無事,到了Billboard的網頁看看New Age音樂的前十名專輯,沒錯,Jim Brickman擺第一位,對於古典音樂或是純音樂不通曉的我,這是個簡單又易懂的入口,就這樣,我找了一些他的曲子來聽,他自在悠遊於流行市場與音樂藝術的創作風格讓我在深夜時分還豎起耳朵仔細聆聽,一點都不催眠!這首歌是他與Collin Raye Susan Ashto 兩位合作的男女對唱情歌,是流行還是音樂藝術?留給妳自個評斷了。

P.S. 附上中文翻譯歌詞

 

 

The Gift -Jim Brickman Collin Raye & Susan Ashton 

Winter snow is falling down, children laughing all around.

Lights are turnin' on, like a fairy tale come true.

Sitting by the fire we made, you're the answer when I prayed

I would find some one, and baby I found you.

 

 

And all I want is to hold you forever.

All I need is you more everyday.

You saved my heart from being broken apart,

you gave your love away,

and I'm thankful everyday for the gift.

 

 

Watching as you softly sleep,what I'd give if I could keep

just this moment, if only time stood still.

But the colors fade away, and the years will make us gray,

but baby in my eyes, you'll still be beautiful.

 

 

And all I want is to hold you forever.

All I need is you more everyday.

You saved my heart from being broken apart.

You gave your love away,

and I'm thankful everyday for the gift.

 

 

All I want is to hold you forever.

All I need is you more everyday.

You saved my heart from being broken apart.

You gave your love away,

Can't find the words to say

And I'm thankful everyday for the gift

冬日的雪花慢慢飛舞

孩子的歡笑處處可聞

閃亮的燈光開始點起

美麗的仙境如在眼前

溫暖的火旁我們圍坐

上天的賜福來到眼前

長久的祈禱終有結果

心愛的人兒伴我身邊

 

 

心中的夢是長久相伴

每日的渴望不斷滋生

破碎的心靈被你拯救

真誠的愛情將我圍繞

無限的感激這份禮物

 

 

靜靜的凝視你的甜睡

所有的一切我願給予

寧靜的時刻期望永恒

 

 

無情的歲月慢慢消逝

當年的秀髮終會灰白

眼中的你卻永遠豔麗

 

 

心中的夢是長久相伴

每日的渴望不斷滋生

破碎的心靈被你拯救

真誠的愛情將我圍繞

無限的感激這份禮物

 

 

心中的夢是長久相伴

每日的渴望不斷滋生

破碎的心靈被你拯救

真誠的愛情將我圍繞

平庸的言語無法描述

無限的感激這份禮物


arrow
arrow
    全站熱搜

    southern7795 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()